Principala modalitate este sa mananci mai putin si cu mai putine calorii.
Suna usor, insa in realitate este mai greu decat credem. Este atat de usor sa „ciupim” un supliment, sa mai ciugulim ceva intre mese. Trebuie vointa si disciplina de fier!

Dieteticienii recomanda mese regulate, dese si mici, astfel incat sa nu ajungem sa simtim senzatia de foame. In acelasi timp recomanda includerea in alimentatie a cat mai multor fructe si legume, renuntarea la dulciuri, bauturi carbogazoase si snackuri de orice fel.

Mai jos gasti cateva idei cum v-ati putea impune o anumita disciplina:

1. incercati sa folositi farfurii mai mici. Cu cat farfuria este mai mare cu atat va fi mai multa mancare in ea 😉 Orice ati pregati de mancare, daca mancati din o farfurie mai mica o sa vi se para tot o portie, insa cantitativ va fi mai putin. Asta desigur daca nu compensati prin a o umple „ochi”. Secret: folositi farfurii de aperitiv au desert, imediat portia de mancare care incape in ea este mult mai mica. Este un secret optic, faptul ca v-ati putea simti satula in momentul in care ati mancat totul din farfurie, chiar si cand este mica.eat-752929_1280

2. notati in fiecare zi ce ati mancat la diferitele mese sau tineti-va strict de planul dat de dietetician. Fiecare scapare cat de mica daca este notata in agenda, o puteti revizui la sfarsitul zilei si puteti „lua masuri”.

3. mancati multe fructe si legume, de preferat proaspete si crude. O salata din multe feluri de legume, in care ati include si o bucatica mica de ou sau carne si asezonata doar cu ulei si lamaie va aduce aportul de vitamine de care aveti nevoie, va va satura si in acelasi timp veti „economisi” calorii. Evitati sa adaugati alimentelor sosuri si maioneze care desigur fac ca mancarea sa fie mai gustoasa. Pot contine gasimi si zahar, care tocmai in perioadele de dieta trebuie evitate. Si retineti vorba englezului „An apple a day keeps the doctor away” 😉 O bucatica de mar sau orice fruct este de 1000 ori mai hranitoare decat orice baton de ciocolata sau inghetata. Si nu ingrasa 😉

4. alegeti-va o companie placuta, luati mesele cu familia si prietenii. In acest fel va angajati in discutii, mancati o mancare buna, insa ea trece pe loc secundar. Mancand singur sau in fata televizorului puteti avea tendinta de a manca mai mult si de a fi sedentari.

5. mestecati incet si bine mancarea. Este stiintific dovedit ca mestecand mai mult timp mancarea corpul nostru percepe altfel si reactioneaza diferit. Oricum o mancare ingerata „precum pelicanul” duce la probleme ale digestiei. Bucati mici de alimente, mestecate bine si mai mult timp, ajuta in crearea starii de satietate. Oricum este recomandat sa adoptam conceptul slow food, cu tot ce implica el, decat sa mancam nevosi, grabiti si stresati.

6. consumati pe parcursul zilei cat mai multe lichide, in special apa plata. Corpul nostru are nevoie de apa pentru a functiona la „parametrii” optimi. De multe ori daca suntem bine hidratati nici nu mai simtim atat de tare senzatia de foame. Consumand multa apa, regulat si cu inghitituri mici ne ajuta si sa rezistam tentatiei de a consuma alte lichide (mai putin sanatoase). Daca esti hidratat si satul iti mai este pofta sa bei un suc sau mananci gustari mici?

7. excluderea unor produse/alimente presupune vointa si disciplina, insa unele alimente chiar daca va este pofta de ele si le mancati rar, pot sa contribuie la ingrasare. Va cunoasteti cel mai bine metabolismul, felul de a fi, obiceiurile alimentare, alimentele care va ingrasa si desigur poftele 😉 Cel mai bine este sa nu tineti in casa alimentele respective. Faceti o lista neagra, includeti-le rand pe rand si dezobijnuiti sa le consumati. Seara cand v-ar fi pofta sa rontaiti ceva, daca nu aveti in casa ceva, va va fi mai greu sa plecati pana la magazinul din colt sa cumparati. Fie renuntati la rontait, fie il inlocuiti cu altceva mai sanatos. Deasemenea cand mergeti la film renuntati in a va cumpara floricele de porumb, chipsuri, snacksuri si sucuri. Mai bine urmariti filmul si savurati actiunea decat sa mancati portiile imense de alimente. Iar la munca renuntati la orice fel de provizii calorice. Un mar, o para va poate ajuta sa treceti peste senzatia de foame acumuland mai putine calorii decat daca ati consuma un baton de ciocolata 😉

8. pregatiti in avans lista de cumparaturi si nu mergeti flamanzi la cumparaturi. Asta ca sa fiti disciplinati si sa cumparati doar ce este agreat dietei dumneavoastra. Cand sunteti in magazin puteti din obisnuinta si chiar pofta sa cumparati exact ceea ce nu ar trebui. O lista in care sa adaugati exact produsele pentru urmatoarea perioada de consum, fermitatea respectarii acesteia si disciplina sa nu „calacati stramb” isi va arata roadele. Oricum portofelul dumneavoastra va va multumi ca il menajati, din punct de vedere financiar veti face economii. Incercati pe cat posibil sa nu mergeti flamanzi la cumparaturi de produse alimentare. Mai ales daca nu aveti o lista pe care doriti sa o respectati cu strictete va face sa va treziti cu mult mai multe cumparaturi decat efectiv va trebuie.

9. faceti miscare! Unul din cuvintele si activitatile magice care ajuta la pierderea in greutate. Medicii recomanda miscare zilnica, de preferinta in aer liber, minim 30 minute/zi. Urcarea si coborarea scarilor in loc de mersul cu liftul este o varianta sau alegeti mersul pe jos pentru drumuri scurte in detrimentul folosirii autoturismului; ardeti calorii si faceti miscare 😉 Pentru smartphone exista aplicatii care va masoara pasii facuti intr-o zi. In functie de varsta dumneavoastra, activitate, ..etc. calculeaza un obiectiv zilnic. Incercati sa il atingeti sau chiar sa-l depasiti. Satisfactiile vor fi mari, va garantez!jogging

In concluzie, foarte simplu si pe scurt:

* Reduceti in principal portiile

* Nu mai adaugati/cereti supliment. Multumiti-va cu putin!

* Consumati multe fructe, legume si minim 2 litri de apa plata pe zi

* Duceti un mod de viata sanatos cu multa miscare

Fiind sanatos si cu o greutate adaptata inaltimii dumneavoastra va va ajuta sa va simtiti bine, sa aratati bine si sa purtati haine care sa va stea bine.

Stilultau.ro este un Boutique Online cu accesorii, genti de dama, posete de dama, esarfe moderne, bratari de dama si curele din piele naturala importate de la producatori cu traditie si mestesugari cu renume din Comunitatea Europeana. Noi selectam si comandam direct produsele si pastram legatura cu producatorii pentru a va aduce produse de cea mai buna calitate.
Firmele cu care lucram au traditii de decenii, altii de generatii, in productia accesoriilor pentru dama in Italia, Portugalia, Spania, …etc. Acestea sunt firme care prin numele lor garanteaza un standard ridicat de calitate. Se lucreaza manual, productia fiind planificata cu cel putin 6 luni inainte de inceperea sezonului. Cantitatile produse nu sunt mari, insa atentia pentru detaliu la fiecare articol este una din principalele preocupari ale acestor mestesugari. Veti detine o geanta, o poseta sau un accesoriu din piele care este exclusivist si atent lucrat. Puteti avea garantia ca unele dintre ele sunt produse in cantitati mici si foarte mici, deci posibilitatea sa intilniti o alta persoana cu acelasi accesoriu este mica.

Intrati in site la noi – click AICI –> Premium Boutique Online Stilultau.ro

Daca doriti sa creati o legatura web-link catre site-ul sau blogul nostru sau doriti sa preluati poze, imagini, date, texte, informatii, trebuie in prealabil sa aveti acordul in scris al Societatii. La publicare va trebui sa mentionati sursa in mod vizibil: Sursa: Stilultau.ro , cu link catre site-ul www.stilultau.ro. Acordul va fi revocabil, poate fi pe termen limitat si fara a acorda exclusivitate. Acordul se refera la preluarea datelor de pe: www.stilultau.ro, http://stilultau.ro/blog , pagina oficiala de Facebook, pagina oficiala de Instagram, pagina oficiala de Twitter, …etc

 

Comments

comments